actie ” zo dicht blij “

De nieuwe publiekscampagne: “Zo Dichtblij”

Zo Dichtblij” van 29 april tot 3 juni 2017.

Doe mee met de campagne “Zo Dichtblij” van zaterdag 29 april tot en met zaterdag 3 juni 2017. Via “Zo Dichtblij” moedigen we burgers aan om actief en duurzaam te genieten van het hart van de gemeente. Als beloning maken ze kans op lokale prijzen. Neem deel aan “Zo Dichtblij” en werk mee aan een bruisende gemeente!

In mei lanceren we onze nieuwe publiekscampagne “Zo Dichtblij”, ter vervanging van “Met Belgerinkel naar de Winkel”. Deze actie is in Berlaar een samenwerking tussen de partners Bond beter leefmilieu, gezinsbond, Unizo en de winkeliersvereniging Zelfstandig Ondernemers Berlaar. Met de slogan “Fijn je hier weer te zien” willen we dat de inwoners zich thuis en welkom voelen in onze gemeente. Het hart staat voor de kern. “Da’s zo dichtblij” omvat twee verwijzingen: “dichtbij” staat voor de essentie van kernversterking en voor de gemeente, het overheidsniveau dat het dichtst bij de burger staat. “Dichtblij” verwijst naar het kwaliteitsvolle leven dat wij beogen.

Het campagne-mechanisme

We trekken het mechanisme van Belgerinkel door, het zal dus heel herkenbaar blijven voor de deelnemers. Via een wedstrijd stimuleren we de inwoners om meer lokaal te kopen, gaan sporten, ontspannen, gaan eten,… Lokale handelaars, openbare diensten, sportcentra, restaurants,… mogen hun klanten of bezoekers telkens belonen met een lot. Door hun loten online te registreren maken de deelnemers op het einde van de campagne kans om een lokale, duurzame prijs te winnen.

Voor Berlaar is de prijzenpot echt wel de moeite:

hoofdprijzen:

  1. €250 in Berlaarbons geschonken door de Gemeente
  2. €250 in Berlaarbons geschonken door ZOB vzw
  3. 10 x €25 in Berlaarbons geschonken door de gemeente
  4. groente en fruit pakketten
  5. tal van kleinere prijzen

voor de deelnemende handelaars zie op :  https://www.zodichtblij.be/berlaar